Здравето е на мода




Звучи нелепо, но е вярно – здравето дойде на мода, оле! Единственият недостатък на този факт е, че което днес е на мода, утре е демоде. Аз хич не си падам по модите, но този път съм в тренда така или иначе. Сутрин ставам час преди човешкото, за да имам време да направя на сок 12 плода и 3 зеленчука, да врътна няколко упражнения, дузина овесено-ръжени палачинки и кана зелен чай, да проветря къщата и да проверя влажността на въздуха (нали знаете, че не е полезно да пада под 50 %), да полея билките и подправките, както и цветята – всички до едно подбрани така, че да прочистват въздуха. В някои дни правя домашен портокалов пилинг на тялото, в други само забърквам медена маска за лице и шия. А в дните за детоксикация си приготвям и „коктейл за дълъг живот”, който обаче има някои странични ефекти и се налага да не пускам никого в тоалетната поне четвърт час, затова тогава ставам още по-рано. Но какво са още 15 минути безсъние, щом отварата регулира и хормоните. Макар че, като се слушам какви ги говоря, може с хормоните да съм в ред, но с нервите не чак толкова. Трябва да взема малко жен-шен и китайски корен ямс. Четох, че снижават стреса.
  
Преди време си мислех за любимите от детството ми цигански баници. Като бях малка, баба ми слагаше олио върху филийка заводски и я поръсваше с шарена сол. Продължавам да обичам този вкус на детство, но с годините леко модифицирах рецептата: филийката е от домашно изпечен хляб с домашна квас от хмелни шишарки, безглутеново пшенично нишесте и микс от семена и се полива със студенопресован зехтин extra virgin, набавен от специално място на остров Тасос, а отгоре се поръсва хималайска сол от проверен биомагазин, разполагащ с всички необходими сертификати. Вкусът е почти същият, уви, циганското му бяга. А и постоянно изпитвам угризения заради солта. И от Марс да я внесат, все си остава вредна. Компенсирам с един набъбващ списък със суперхрани обаче. При последното посещение на проверения биомагазин си тръгнах с амарант, киноа, лимец, микс от 7 ядки, годжи бери, акай бери, семена от чиа, спирулина на прах, белени конопени семена и едни небелени, котешки нокът (спокойно, на прах) и още няколко продукта, чиито имена едва ли ще ви говорят нещо. На мен не ми говорят, но обещават борба с пеперудите в стомаха и с газовете след прекаляване с биохрани. Последното беше шега. Понякога се превръщам в шега за самата себе си. А след като затворим този „здравословен” брой, шегата ще стане посмешище. След като научих за вредата от акарите, пуснах 13 перални за един уикенд, но от това не ми стана по-добре, защото на десетата се сетих, че харча твърде много вода и енергия, следователно вредя на природата, следователно не правя нищо здравословно. Реших да компенсирам природата, като приготвя сама препарат за почистване. Взех натурален сапун от друго магазинче с цени като на „Шанз-Елизе” и купища сертификати по стените. Взех и етерично масло от чаено дърво. Забърках нещо, което разтворих във вода, и с набъбваща гордост от будната си екосъвест затърках коридорите. Не знам къде сбърках, но съм задължена на късмета си, че не счупих нито врат, нито крак. Къщата ми стана толкова хлъзгава, че и на деветото измиване с чиста вода се клатех като матрьошка по блесналия си био-органичен под. Отиде природата! Успях да обезопася крайниците след цели 15 кофи с вода. На всичко отгоре десет от тях бяха с топла вода. Не се обезкуражих обаче и си казах, че с природата ще внимавам повече в бъдеще, а за здравето ни ще се погрижа веднага, като спазя съветите на фън шуй. Според тях, за да сме здрави и в добра форма, е много важно да изхвърлим всичко ненужно. И пак се престарах. Детето ми се разсърди, защото освен най-новата му книжка за оцветяване се оказа, че съм метнала на боклука и ученическия му бележник. Единственото ми успокоение е, че ги изхвърлих разделно.

Биодомакинята в мен беше ужасена да научи, че препаратите за трепане на хлебарки съдържат вещества, които доказано имат връзка с образуването на ракови клетки. Според един от сайтовете за здравословен начин на живот, който следя изкъсо, ментоловото масло държи гадините далеч от дома. С въпросното масло направих къщата си да ухае на гигантска ментова дъвка – дори кафемашината започна да пуска кафе с аромат на бонбон от 2 калории. Ментата пък ни снабди с оси. Не знам откъде се взеха по това време на годината, но нашествието им не успя да мине без посещение на фирма-убиец на вредители. Знам колко са вредни, но поне премахнаха и хлебарките заедно с осите. Ментата не ги беше впечатлила изобщо.

Опитите ми да водя здравословен начин на живот продължават. Четох, че повече от всичко е важно позитивното мислене. Все още съм с позитивна настройка към овесените палачинки, със сапуна по пода внимавам, фън шуй е ненужен, а ментата оставям за мохитото си. Ще пробвам и една изпитана рецепта за здраве – каквото и да правя, ако го правя с любов, няма да разболее никого, знам. Баба така каза. И поръси филийката заводски с най-обикновено олио.

Текстът е публикуван в бр. 313 на сп. "Всичко за жената" (11 - 24 април 2013)
на тема "Здравословно" 

Коментари

  1. Анонимен15 май 2013 г., 0:36

    Забавно, чиста подигравка или комбинация от двете? не мога да преценя още...но пък текстът е симпатично-разтоварващ - като „коктейла за дълъг живот” :) :) :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ето това е най-важното - да е здравословен! :)

      Изтриване
  2. Оооо, страхотен текст! Напоследък и на мен прави силно (на моменти дразнещо) впечатление "модерния" здравословен начин на живот и честно казано ми идва в повече, та за това отивам с пипер да поръся филия :)
    Поздрави и усмихнат, слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря и да е пиперено весел и твоят ден! :)

      Изтриване
  3. http://www.book.store.bg/p55047/da-spish-gola-e-zeleno-vanesa-farkharsyn.html

    ... препоръчвам ви тази книга ... едногодишен експеримент на млада дама да води екологичен начин на живот...досещате се за финала :-)
    чудесен ден от мен

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Чуден финал на днешния здравословен понеделник! :)

      Изтриване
  4. Хахахахахаха - радвам се, че можеш и да разсмиваш, а това е по-трудно от разплакването. Пробвай се по-честичко :)) Колкото до здравословното - моето мнение (и като на майка) е, че ако не се прекалява с нещо то не е страшно, поне за храната де.
    Тъй че, един пикник с детето,след като сте повървяли из гората за здраве и после по няколко цигански филийки с домашно приготвена лимонада ми се виждат достатъчни за през уикенда например. Останалото са превземки.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Както винаги говориш с моите думи, а аз мисля с твоите :)

      Изтриване
  5. Важното е да ни е вкусен всеки ден. Важното е да си отглеждаме собствените билки-усмивки, с които да подправяме всяка хапка живот! А циганските баници са като циганското лято - позволени са няколко хапвания поне всяка година!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации